نظرسنجی: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری؛ چه کسانی صلاحیت کاندیداتوری بیشتری دارند؟
در نظرسنجی شرکت کنید. رای بدهید

ارتباط میان «شبکه من و تو1» و «شبکه پورنوی هاستلر تی وی» و «ببین تی وی» / افشای هویت مالکین

۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

اواخر تابستان 1389بود که مسافران ایرانی‌ دبی به محض ورود به فرودگاه این شهر، با بیلبوردی روبه‌رو می‌شدند که خبر از آمدن قریب الوقوع شبکه تلویزیونی فارسی زبان دیگری بعد از شبکه فارسی وان می‌داد: من و تو (manoto)


"من و تو " شبکه ای تلویزیونی متعلق به شرکت "شبکه تلویزیونی مرجان" که برنامه‌های خود را از کپیتال استودیوی شهر لندن پخش می‌کند، در 6 آبان 1389(28 اکتبر 2010) در همسایگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و با همکاری برخی عوامل آن، در لندن پا به عرصه وجود گذاشت.



درباره فلسفه ایجاد این شبکه تلویزیونی در سایت رسمی آن، این طور آمده است:
manoto1
"جهان از چند دهه گذشته به تدریج وارد عصر ارتباطات نوینی شده است. امروزه، بر پایه باور بسیاری از دانشمندان در حوزه های مختلف علوم اجتماعی، جهان امروزی آنچنان دگرگون شده که فهم و درک آن با مفاهیم و نظریه‌های قدیم تا حد زیادی عملی نیست. جهانی شدن، عصر اطلاعات، عصر رسانه ها، جامعه اطلاعاتی و جامعه رسانه ای برخی از این مفاهیم اند.


تلویزیونهای "من و تو1"و "من و تو2" در این راستا و در جهت ارتقای نقش و جایگاه رسانه ای ایرانی و پارسی زبان در بین رسانه‌ها سعی در ارتقای نقش ایرانیان در جامعه جهانی و همچنین ارائه بروزترین و با کیفیت ترین برنامه‌ها بزودی کار خود را شروع خواهد کرد. برنامه شبکه‌ها شامل فیلم، سریال، اخبار، گزارش و برنامه‌های متنوع دیگر می‌باشد که شما تاکنون در هیچ شبکه پارسی زبان دیگری ندیده اید."

در زیر عکس عباسی پدر و دو پسرش را می توانید مشاهده کنید:

برادر کیوان  - عباسی بزرگ  -  کیوان عباسی

اما پایگاه اینترنتی "اخبار روز" در  آلمان "این شبکه در تملک دو ایرانی به نام کیوان عباسی و مرجان عباسی بوده و دفتر مرکزی و استودیوی آن در شهر لندن واقع است. کیوان و مرجان عباسی که با یکدیگر شریک تجاری هستند، علاوه بر کارهای اقتصادی به کار رسانه ای هم روی آورده اند. فعالیت این دو، با شبکه تلویزیونی مرجان که در واقع شرکت اصلی می باشد، در سال 2009 آغاز شد. ادارات و استودیوهای شبکه من و تو نیز در وندزورث لندن بوده و تحت عنوان «Capital studios» اداره می شود.

کیوان عباسی  -  مرجان عباسی 

پیش از این مرجان و کیوان عباسی مالک شبکه ماهواره ای «ببین تی وی» بودند، که در واقع اولین شبکه اینترنتی فارسی زبان بوده است(توضیح نویسنده: سایت اینترنتی «ببین تی‏وی» در سال 2008 به دلیل رویكرد غیراخلاقی و غیر دینی خود به دستور مقام قضایی در ایران فیلتر شد). پدر این دو نیز مالک تلویزیون آزادی در واشنگتن دی سی و شبکه پورنوی Hustler Tv در  کانادا می باشد.




آنچه از حدس و گمان های مختلف مطرح شده درباره این شبکه می توان فهمید این است که شرکت تلویزیونی مرجان تنها حامی رسمی و دارنده کانال «من و تو» است



بنا به گزارش های رسیده همچنین این افراد بخش عمده ای از بودجه شبکه های من و تو 1 و 2 را از وزارت امور خارجه انگلیس گرفته اند. رابط این افراد نیز فردی به نام «مک وولین» است که به عنوان مدیر و یکی از مشاورین ارشد این گروه فعالیت می کند و با همکاری وی، وزارت امور خارجه انگلیس بودجه راه اندازی این دو شبکه را تامین کرده است. اما برای سال 2011 با همکاری عباسی پدر، یک بودجه هنگفت 40 میلیون دلاری را از محل بودجه امنیتی و هجوم رسانه ای آمریکا برای ایران (در پنتاگون) دریافت می کند. براساس گزارش ها بودجه 40 میلیون دلاری این شبکه در حقیقت 40 برابر بیشتر از بودجه شبکه اسطوره ای فارسی 1 است."


manoto2
این در حالی است که برخی بر جعلی بودن نام این دو شریک تجاری خبر داده و گوگوش را به عنوان یکی از مالکان این گروه مطرح می کنند. البته در وب‌سایت رسمی این گروه تلویزیونی، از هیچ فردی به عنوان مالک یا مدیر گروه نام برده نشده است. آنچه از حدس و گمان های مختلف مطرح شده درباره این شبکه می توان فهمید این است که شرکت تلویزیونی مرجان تنها حامی رسمی و دارنده کانال «من و تو» است. شرکتی که جز یک سایت اینترنتی، اطلاعات دیگری از آن در دست نبوده و صاحبانش نیز مشخص نمی باشند که البته این امر خود، گمانه زنی ها و برخی شایعات را قوت می بخشد و این پرسش را به ذهن متبادر می سازد که هزینه های هنگفت این دو شبکه برای پخش برنامه های 24 ساعته از چه راهی تامین می شود. یادآوری این نکته نیز لازم است که به دلیل عدم پخش تبلیغات، این شبکه هیچ گونه بازگشت سرمایه ای را برای حامی یا حامیان احتمالی اش ندارد و به عنوان یک سرمایه گذاری یک طرفه باید به آن نگاه کرد. ضمن اینکه دانستن این نکته نیز بد نیست که مسوولان امنیتی اطلاعاتی انگلستان در ارائه گزارش سالانه فعالیتهای فرهنگی سازمانMI5 در مجلس انگلستان عنوان کردند این سازمان جاسوسی جهت انجام فعالیتهای بشردوستانه و در راستای فعالیتهای فرهنگی، به شبکه های فارسی زبان از جمله من و تو کمک مالی کرده است.
البته از اواخر اردیبهشت ماه جاری شبکه من و تو 2 حذف و برنامه های هر دو شبکه از طریق من و تو 1 پخش می شود. گرچه دست اندرکاران آن، پارازیتهای ارسالی بر روی فرکانسهای من و تو2 را دلیل این امر ذکر کرده اند؛ اما شاید ناتوانی در جذب آگهی را نیز بتوان یکی از دلایل مهم این تصمیم دانست.
اما اغلب مجریان این شبکه که جوان و بزرگ شده ایران نیز هستند به اعتراف وبلاگهای وابسته به این شبکه، بهایی بوده و در بسیاری از برنامه ها به شکلی نامحسوس و البته در سایتهای خود به طور کامل و محسوس به این امر اشاره داشته و به آن افتخار می کنند.


به گزارش های رسیده همچنین این افراد بخش عمده ای از بودجه شبکه های من و تو 1 و 2 را از وزارت امور خارجه انگلیس گرفته اند


توجه به نام این شبکه تلویزیونی و نیز آنچه در فلسفه راه اندازی آن آمد، نشان می دهد دست‏اندركاران آن با انتخاب اسم «من و تو» عملا خواستار تعامل و ارتباط با مردم ایران بوده و سیاست خود را کمک به تغییر سبک زندگی آنها برای حضور در پروسه جهانی سازی از طریق پخش برنامه هایی چون فیلم، سریال، اخبار و گزارش‏های متنوع برای مخاطبان هدف یعنی خانواده های طبقه متوسط (از لحاظ فرهنگی)جامعه ایرانی و بویژه دو قشر زنان و جوانان در گامهای از بین بردن قبح برخی رفتارهای غیراخلاقی و پس از آن و به تدریج، جایگزینی و رواج آنها در میان این مخاطبان قرار داده اند.

اما از آنجا که مهمترین عنصر در کادرسازی و تربیت نسل را بدون هیچ شک و شبهه ای زنان بر عهده دارند و اگر زنان جامعه ای از قدرت تجزیه و تحلیل درست اتفاقات بر آیند و با تکیه بر نجابت و حیای ذاتی که هر دو از موهبت های الهی است در مسیر صحیح حرکت کنند جریان حرکت جامعه خود به سوی پیشرفت را چنان تسریع می کنند که ابدا چنین کاری از مردان بر نمی آید، درباره این شبکه قطعا سوال هر فرد منصفی از خود این خواهد بود که آیا برنامه هایی چون بفرمایید شام، سالی تک، آموزش رقص و ... کمکی به زنان و جوانان جامعه ایران برای رسیدن به توان لازم برای کمک به پیشرفت جامعه خود خواهد کرد؟

0 نظرات: