۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

رادیو زمانه مینویسد؛ براندازی جمهوری اسلامی امکان ندارد


رادیو زمانه: «علامت فروکش کردن جنبش سبز، نبود میل برای پرداخت هزینه از سوی حاملان و فعالان است.»
«با نزدیک شدن به سومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم، نشانه‌ها حاکی از پایان جنبش سبز است. جنبشی که دیگر بخشی از تاریخ شده است.»


  • رادیو زمانه در تحلیل خود نوشت:

«این جنبش که از روزهای تبلیغاتی ریاست جمهوری دهم در بهار ۱۳۸۸ آغاز شد در مسیری نوسانی تا اسفند ۱۳۸۹به حرکت خود ادامه داد، ولی پس از آن کم کم راه رکود را پیمود و حال دیگر نشانی از نشانه‌ها حیات در آن دیده نمی‌شود. چشم‌انداز رویت‌پذیری نیز برای تحرک و احیاء آن متصور نیست. به پایان رسیدن جنبش سبز به معنای خاصش بدین معناست که نیروهای حامل آن فعالیت ملموس و قابل اندازه‌گیری ندارند که بتواند توازن قوا را به سود این جنبش تغییر دهد و یا در حال کشمکش و اعمال فشار به حکومت باشد.»



  • این سایت همچنین افزود:
«البته کسانی هستند که تحت این عنوان در جغرافیای سیاسی ایران و بیشتر در بیرون از کشور فعالیت می‌کنند. نهاد شورای هماهنگی راه سبز امید نیز به نام رهبری هست ولی فاقد رابطه مشخص با بدنه اجتماعی است و به مانند بدنی است که سر آن متصل به پیکره نیست. دیگر نشانه فروکش کردن جنبش سبز، نبود میل برای پرداخت هزینه از سوی حاملان و فعالان است. البته زندانیان وابسته به این جریان در زندان محکم ایستاده‌اند، ولی جریان آن‌ها در بیرون از زندان ادامه پیدا نکرده و دیگر کسانی پیدا نشدند که پی زندان رفتن را به بهای ادامه رویارویی آشکار با نیروهای سرکوب به تن خود بمالند. فراخوان‌های انبوه شورای هماهنگی راه سبز امید با پاسخ چشمگیری از سوی نیرو‌های اجتماعی همراه نشد.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر