۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

ادعای جدید روز آنلاین؛ جنبش سبز از خاتمی و موسوی خوئینی ها حمایت نمیکند


RoozOnline روز آنلاین


«در طی این دو سال، آقای خوئینی‌ها کمترین اظهارنظر و اقدام کارساز و ملموسی برای مشخص شدن چگونگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی نکرده... سیدمحمد خاتمی از دیگر پرچمداران جریان اصلاح خواهی که دو دوره رئیس جمهور ایران بوده است نیز هیچ اقدام و حرکت کارساز قابل مشاهده‌ای جهت رفع حصر انجام نداده است.».



سایت «روز آنلاین» (RoozOnline) در قالب نوشتاری به قلم «امید معماریان» رویکرد اصلاح خواهان به انتخابات ریاست جمهوری آتی را بررسی کرد. در این نوشتار می‌خوانیم:
 «آیا اصلاح خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد؟ چرا باید شرکت کنند و اگر شرکت کنند چقدر بخت کامیابی دارند؟ این‌ها همه پرسش‌هایی است که پس از بازگویی دیدگاه آیت الله «موسوی خوئینی‌ها» پیر معنوی اصلاح خواهان، در مصاحبه با خبرگزاری فارس درباره اینکه «اصلاح خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارند» و اینکه «نمی‌شود که بی‌برنامه باشیم»، به وجود آمده است.



با نگرش به رفتار سیاسی دو سال گذشته آقایان موسوی خوئینی‌ها و دیگر رهبران اصلاح خواه چون سیدمحمدخاتمی و نیز شایعات نیرومند درباره رایزنی با کسانی همچون آقای «محمدرضا عارف» برای کاندیداتوری در ریاست جمهوری آینده، خیلی دور از انتظار است که برای نمونه برنامه‌ای که وی از آن سخن گفته، تحریم انتخابات یا سکوت باشد. ولی اگر برنامه شناسایی نامزد و شرکت در انتخابات باشد، کسانی همچون آقای موسوی خوئینی‌ها و آقای خاتمی موقعیت بسیار دشواری برای خوراندن این ایده به هواداران اصلاح خواه خواهند داشت...


در این دو سال، آقای خوئینی‌ها کمترین اظهارنظر و اقدام کارساز و ملموسی برای مشخص شدن چگونگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی نکرده... سیدمحمد خاتمی از دیگر پرچمداران جریان اصلاح خواهی که دو دوره رئیس جمهور ایران بوده است نیز هیچ اقدام و حرکت کارساز قابل مشاهده‌ای جهت رفع حصر انجام نداده است. پرسش رأی دهنده ایرانی در سال ۱۳۹۲ این خواهد بود که چه مصلحت سنجی برای آقای موسوی خوئینی‌ها مهم‌تر از این بوده است که چشم بر دو سال زندان خانگی ببندد و عافیت پیشه کند؟



 چه مصلحت سنجی برای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دو دوره‌ای ایران وجود داشته است که درباره حصر خانگی موسوی و کروبی و بانو رهنورد که در دوره هشت ساله اصلاحات دوش به دوش او ایده‌ها و ارزش‌هایی را که او از آن سخن می‌گفت اجرایی می‌کردند، سکوت کند و یا دست کم اقدام کارسازی به عمل نیاورد؟ آقای موسوی خوئینی‌ها و آقای خاتمی پس از این همه در سیاست ماندن، باید به فراست دریافته باشند که یک گروه سیاسی بدون آرای هواداران خود زنده نیست. شرکت در انتخابات بدون در نظر گرفتن ارزش‌ها و باورهای رأی دهندگان هوادار، عملا وارد میدان شدن در یک بازی از پیش باخته است... آقای خاتمی نباید فراموش کند یکی از عواملی که مایه‌ای شد اصلاح خواهان انتخابات مجلس هفتم و پس از آن ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ را از دست بدهند، کاهش سرمایه سیاسی او به نام رئیس جمهوری بود که خود را «تدارکات چی» می‌نامید.»
..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر