۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

فراخوان ٢٥ خرداد/آیا فضا امنیتی می شود؟/ سایت دویچه وله فارسی: در جنبش سبز اختلافات و چند دسنگی وجود دارد


سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید: اینکه اجازه بدهیم تنوع و اختلاف دیدگاه‌ها به سمت تنوع و اختلاف در راهبرد‌ها برود، برای جنبش سودمند نیست.سایت دویچه وله فارسی: در جنبش سبز اختلافات و چند دسنگی وجود دارد




تارنمای آلمانی «دویچه وله» (DeutscheWelle) شنبه ۲۰خرداد (June. ۰۹) نوشت:

«شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیا‌نیه‌ای از مردم دعوت کرده است روز ۲۵ خردادماه در اماکن همگانی، به‌ویژه پارک‌های اصلی شهر‌ها، گردهمایی اعتراضی سکوت برگزار کنند.»

بر پایه این گزارش، «اردشیر امیرارجمند» سخنگوی شورای یادشده، در همین رابطه به گزارشگر دویچه وله گفت:

«هیچ دلیلی ندارد حضور همراه با سکوت در مراکز همگانی مورد سرکوب قرار بگیرد و فضا امنیتی شود.»



از امیر ارجمند پرسیده شد:

«ماه‌ها از واپسین فراخوان گردهمایی اعتراضی سکوت می‌گذرد. به‌نظر شما با بودن کمرنگ شدن حضور خیابانی معترضان، این‌بار پتانسیل حضور خیابانی تا چه حد است؟ و چرا بر خلاف دفعات قبل، در بیانیه شورای راه سبز امید از مکان ویژه‌ای برای گردهمایی نام برده نشده است؟»



وی در پاسخ بازگو کرد:

«آن‌چه که مهم و بنیادی است، ادامه راه است... به هر روی مردمی که به صحنه می‌آیند، شرایط را ارزیابی می‌کنند و برابر با آن شرایط از خود عکس‌العمل نشان خواهند داد.»


گزارشگر دویچه وله همچنین پرسش کرد:

«به نظر می‌رسد اختلافات در بدنه و میان طیف‌های گوناگون جنبش سبز آشکار‌تر شده است، دست کم در شبکه‌های اجتماعی اینچنین پیداست. فکر می‌کنید تا چه حد پررنگ‌تر شدن این اختلافات فرآورده برنامه‌ریزی دستگاه امنیتی-نظامی جمهوری اسلامی ایران است؟»


رایزن میرحسین موسوی با اقرار به وجود شکاف در میان هواداران جریان آشوب، پاسخ داد:

«توجه داشته باشید که جنبش سبز یک جنبش متکثر است. تنوع دیدگاه‌ها هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند مایه گستره یافتن و همچنین تقویت جنبش شود و تمرینی برای یک زندگی مردسالارانه باشد. ولی اینکه اجازه بدهیم تنوع و اختلاف دیدگاه‌ها به سمت تنوع و اختلاف در راهبرد‌ها برود، برای جنبش سودمند نیست.»




امیرارجمند در پایان کوشش کرد وجود شکاف ژرف میان آشوب گران را حاصل برنامه ریزی دستگاه‌های امنیتی جلوه بدهد. او گفت:

«نیروهای امنیتی همواره کوشش کرده‌اند با نهادن بخش‌های گوناگون جنبش در برابر یکدیگر، تفرقه ایجاد کنند.»



سازمان تروریستی مجاهدین خلق [منافقین] و گروهی از گروه‌ها و گروهک‌های ریز و درشت ضدانقلاب، از پادشاهی خواه و کمونیست و بهایی تا لیبرال و جدایی خواه و... نیز به همراه بلندگوهای تبلیغاتی و بازوهای رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای خود از مراسم یادبود جنبش مرده سبز استقبال به عمل آورده‌اند.
البته علیرغم کوشش و تقلای عوامل آشوب گر، بی‌توجهی مردم در برابر این دست فراخوان‌ها همواره اسباب سرافکندگی دشمنان جمهوری اسلامی و زخم خوردگان انقلاب را فراهم آورده است..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر