نظرسنجی: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری؛ چه کسانی صلاحیت کاندیداتوری بیشتری دارند؟
در نظرسنجی شرکت کنید. رای بدهید

توجیه سانسور در برنامهٔ نوبت شما؛ بی‌بی سی فارسی

۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

مسئولان بی‌بی سی فارسی می‌گویند که برنامهٔ نوبت شما را با تاخیر ۱۰ ثانیه‌ای پخش می‌کنند. یعنی دیگر باید قبول کرد که «نوبت شما» دیگر نوبت شما نیست.



 بی‌بی سی فارسی


مسئولان بی‌بی سی فارسی تصمیم گرفته‌اند که برنامهٔ زندهٔ «نوبت شما» را با تاخیر ۱۰ ثانیه‌ای پخش کنند.

در واقع بعد از گسترش اعتراض‌های بسیاری از مخاطبان این شبکه در مورد انتخاب گزینشی و جهت دار تماس گیرندگان برای صحبت در برنامه، بی‌بی سی فارسی تصمیم گرفته تا «نوبت شما» را با تاخیری ده ثانیه‌ای پخش کند. به ویژه آنکه برخی مخاطبان نیز روی آنتن برنامه لب به اعتراض گشودند و از جهت داری برنامه انتقاد کردند.

«این اقدام بی‌بی سی فارسی، تاییدی است بر مستندی که از تلویزیون ایران پخش شد و طی آن نشان داده شد که تماس گیرندگان با برنامهٔ نوبت شما افرادی محدود و خاص هستند که با اسامی مختلف روی آنتن می‌روند.»

مسئولان بی‌بی سی فارسی در برنامهٔ نوبت شما، با برقراری تماس با افرادی که علیه ایران صحبت می‌کنند تلاش داشتند با ظرافتی خاص، سیاست‌های اتاق فکر بی‌بی سی را پیاده سازی کنند. ظرافت این تاکتیک آنجا است که مجری برنامه گاهی با تذکر به تماس گیرنده، سعی در نشان دادن بی‌طرفی خود و نداشتن طراحی از قبل را دارد.

باید گفت این اقدام بی‌بی سی فارسی، تاییدی است بر مستندی که از تلویزیون ایران پخش شد و طی آن نشان داده شد که تماس گیرندگان با برنامهٔ نوبت شما افرادی محدود و خاص هستند که با اسامی مختلف روی آنتن می‌روند.

معضلی که دامن گیر بی‌بی سی بوده و اکنون، مسئولان نوبت شما می‌خواهد با کنترل تماس‌ها راهی برای برون رفت از آن بیابند.

بی‌بی‌سی فارسی کلیپ زیر را در توجیه این تاخیر ۱۰ ثانیه‌ای منتشر کرده که حاوی نکات بسیار جالبی است.




1 نظرات:

ناشناس گفت...

خاک بر سر تان با این برنامه نوبت شمای تان. برای مردم کاملن بی تفاوت است که شما چه غلطی میکنید و این انتقاد تان هم من در آوردی است تا توجه مردم را به بی بی سی فارسی گندیده جلب کنید