نظرسنجی: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری؛ چه کسانی صلاحیت کاندیداتوری بیشتری دارند؟
در نظرسنجی شرکت کنید. رای بدهید

نفوذ سپاه پاسداران در میان مجاهدین چچن وابسته به شبکه القاعده

۱۳۹۰ تیر ۲۴, جمعه
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

هدف از نفوذ به "تنظیم القاعدة چچنستان" : ترور یکی از فرمانده‌های القاعده چچن

"سامر السويلم" مشهور به "خطاب" فرمانده ارشد القاعده

بعد از ترور رهبر القاعده چچن "مهند أبو أنس" با نام اصلی "اومهند" از تروریست‌های عربستانی، یکی دیگر از فرمانده‌های ارشد القاعده مرکزی مستقر در جبهه قفقاز "سامر السویلم" مشهور به "خطاب" در یک عملیات مشترک و پیچیده کشته شد.
خطاب با نام اصلی "سامر السويلم" ، فرمانده سعودی الاصل القاعده

حضور فعال "خطاب" با نام اصلی "سامر السویلم" در جبهه افغانستان سال ۱۹۸۸ و ضربات پیاپی به منافع مشترک کشور‌ها، توجه ایران و روسیه را جلب کرد. بعد از ایجاد یک اتحاد موقت، مخفیگاه فرمانده ارشد القاعده توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شناسایی شد و با کمک دیگر نفوذی‌ها یکی از مامورین "سرویس اطلاعات روسیه" را در میان اعضای تشکیلات تروریستی القاعده فرستادن.
تصویر مامور نفوذ و ترور در کنار یکی از فرمانده های ارشد القاعده!

با توجه به اسناد و مدارک خیلی محرمانه، قرار بود، مامور ترور یکی از افسران سپاه که در لبنان آموزش دیده است باشد، اما "ا. م" به دلایل امنیتی و نفوذ به مراکز حساس شبکه تروریستی القاعده باید موقعیت خود را حفظ می‌کرد.

اطلاعاتی که از عملیات مشترک سپاه و "اف. اس. بی‌" منتشر می‌شود در دسته "خیلی محرمانه" اطلاعات طبقه‌بندی‌شده قرار می‌گیرد.
تصویر مامور نفوذ و ترور بهمراه کاغذ سخنرانی که آغشته به زهر بود
برای تماشای این تصویر در اندازه بزرگ بروی تصویر کلیک کنید

فرمانده سعودی، "سامر السویلم" در سال ۲۰۰۲ در یک سخنرانی داخلی با لمس یک نامه (کاغذ سخنرانی) آغشته به زهر که یکی از اعضا تشکیلات به او داده بود، بعد از گذشت دو هفته کشته شد و گروهک القاعده چچن در بیانیه‌های خود شناسایی، نفوذ و حتی ترور پنهان "خطاب" را انکار کردند و ادعا کردند که یکی از فرمانده‌های القاعده به دلیل حمله قلبی در گذشته است، بعد از مدتی ناچار ترور را پذیرفتند و مامور ترور را خائن معرفی کردند.


تا به امروز رسانه‌های روسی موفقیت ترور فرمانده القاعده را به نام خود ثبت کرده بودند، ولی زمان آن رسیده که حقیقت عملیات ترور برای عموم منتشر گردد.
تصویر جسد "سامر السويلم" ، فرمانده سعودی الاصل القاعده

تشکیلات القاعده وابسته به ایالات متحده آمریکا در حال فروپاشی است و در آینده اخباری پیرامون نفوذ و تضعیف القاعده در سایت‌هایی معتبر‌تر از این وبلاگ منتشر خواهد شد!.


چندین سال است که نفوذی های گمنام به فرمانده های القاعده نزدیک شده اند و این باعث ناخوشنودی پنتاگون شده است... 

مطلب پیشنهادی: مجاهدین ایران و چچن؛ فرزندان ملت توسط مجاهدین مورد شکنجه قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند

0 نظرات: