نظرسنجی: انتخابات یازدهم ریاست جمهوری؛ چه کسانی صلاحیت کاندیداتوری بیشتری دارند؟
در نظرسنجی شرکت کنید. رای بدهید

نامه‌ای برای دکتر مهدی بن ابوالقاسم خزعلی

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۵, جمعه
این مطلب را در گوگل محبوب کنید



دکتر مهدی خزعلی


دکتر بن ابوالقاسم، مخالفین شما در سایت دنباله زیرمجموعه سازمان اس آی اس و ازادگی وابسته به رضا پهلوی به مغالطه رو آورده‌اند!
گروه‌های کوچک در خارج از کشور که در مجموع اپوزیسیون را تشکیل می‌دن، همیشه خود زنی می‌کنن و سازمان‌های خارجی با نقاب‌های مختلف به خوبی بهره برداری می‌کنند



دکتر مهدی خزعلی:
«من مسئولیت عملکرد آینده خودم را هم نمی‌پذیرم» 

اگر دکتر مهدی بن ابوالقاسم، هفت پشتش از بیخ «عرب / جهود» باشد و یا او نسخه دوم سردار مدحی (الماس فریب) باشد، برای تمرین دمکراسی به او اعتماد می‌کنم.

هر کسی با هر گرایشی هم آمد حرف زد، تبار و ریشه‌اش را پیش کشیدین، فلانی نژادش این است، او پدرش آخوند است، آن یکی اصلاح طلب است، این هم ملی مذهبی!
 تفتیش عقاید و تبعیض نژادی یا ایدئولوژیک کار کسانی است که احساس ضعف و در اقلیت بودن می‌کنن.

پسر یک آخوند یا مجاهد حق بیان دارد، پدر‌ها هر کاری کردن و هرچه هستن نباید به حساب فرزندان نوشته بشه. بیایید به خود فرد توجه کنیم نه به «شایعاتی» مثل‌نژاد سامی اقای خزعلی یا اینکه پدراش یک اخوند با پیشینه جهودی است. خب چه اشکالی دارد، یکی پدرش اخوند است، یکی از‌‌نژاد جهود (هرچند که دکتر مهدی بن ابوالقاسم، هفت پشتش از بیخ عرب است) ولی این چز‌ها نباید باعث بشه ما تعصب امیز رفتار کنیم.
دکتر می‌خواهد جهود‌نژاد باشد یا عرب‌زاده، باز هم حق بیان عقاید و دیدگاه خود را دارد.
باید از خط قرمزهای جامعه ایرانی عبور کرد، فرزندان ربی یا آخوند نیز می‌توانند انتقاد کنن یا راهکار پیشنهاد بدهند.

 بیایید به خود فرد توجه کنیم نه به «شایعاتی» مثل‌نژاد سامی اقای خزعلی، یا اینکه پدراش یک آخوند با پیشینه جهودی است. 

دکتر شما هر چه هستین از فریبکارانی که یک شبه کراواتی شدن و ریش پروفسوری را برگزیدن بد‌تر نیستین.
هنگامی که در بین دو انتخاب بد قرار داریم، یکیشان هست که مانند دیگری آنچنان بد نیست پس بهتر است که این «بد» از بین این دو «بد و بد‌تر» انتخاب شود.
دکتر شما‌‌‌ همان گزینه «بد» از «بد و بد‌تر» هستین. حداقل نقش بازی نمی‌کنید و خودتان هستین. من هم از همه ایده‌ها و نظرات شما حمایت نمی‌کنم، فقط به آزادی بیان و نوشتار اعتقاد دارم و بس.

دکتر من از‌‌‌ همان استدلال «بد و بد‌تر» شما در نامه‌ام استفاده کردم:
 «من مطهری را آدم دروغگویی نمی‌دانم، او صادق است، او دینمدار است، او دین باور است، اما با او اختلاف دیدگاههای فراوانی دارم، در حوزه سنت‌های ملی و حتی مذهبی، اما او را تنها نماینده‌ای می‌دانم که می‌توانست نماد این اعتراض باشد! من مسئولیت عملکرد آینده خودم را هم نمی‌پذیرم، چرا که انسان در معرض لغزش است و باید نظارت شود، این نقد مردم به مهدی خزعلی در همین موضع جدید، میمون و مبارک است، همین که کسی را دربست قبول نکنیم و نقدش کنیم و کسی را نابود و منهدم نکنیم و با کمی و کاستی‌هایش بپذیریم، تمرین خوبی برای آینده ایران عزیز است.» 

دکتر من با شما اختلاف نظر دارم، اما شما را تنها گزینه مورد اعتماد می‌دانم، حتی اگر در آینده شما تبدیل به الماس فریب دوم شوید، درضمن با پذیرش شما کمی هم دموکراسی تمرین کرده‌ام.


مطلب مرتبط:



با احترام، منتقد 25

0 نظرات: